630_360_1471416673-5317

Абсурдність концепції «Нова українська школа»

Не так давно Міністерство освіти і науки України внесло на обговорення проект концепції «Нова українська школа». Цікаво, що серед авторів концепції не було жодного представника середньої школи, загальноосвітніх навчальних закладів, районних відділів освіти, департаментів освіти і науки державних адміністрацій, педагогічних університетів, коледжів, інститутів післядипломної освіти, районних методичних кабінетів, керівників районних методичних об’єднань та ін.

Таким чином, обговорення нової концепції здійснювалось у колі людей, які фактично не мають до неї безпосереднього відношення, оскільки не знають реальної ситуації. Однак тут є ще й інший парадокс. Закон України «Про освіту» в новій редакції, внесений до Верховної Ради України в 2016 році, ще не прийнято, а концепцію «Нова українська школа» вже схвалено Кабінетом Міністрів України.

Нова концепція зовсім не враховує реальних проблем і потреб сільських шкіл, особливо там, де кількість учнів менше 200 осіб на всю школу.

Іншим доволі незрозумілим фактом залишається те, що такі базові та важливі навчальні дисципліни, як алгебра, геометрія, фізика, хімія, біологія, віднесено до розряду необов’язкових у 10–11 класах. Тобто, фактично, випускники шкіл, які планують далі вивчати одну із цих наук, не отримають належної навчальної підготовки перед складанням вступних іспитів до університетів.

З огляду на це виникає низка запитань про якість підготовки учнів середньої школи. Можливо, МОН замість того, аби поспіхом розробляти концепції «псевдонової української школи», варто зосередитися на реальних потребах і проблемах шкільної освіти.