таблиця множення

Вчимо табличку множення, стоячи на одній нозі. Про небезпеки впровадження концепції «Нова українська школа»

Нещодавно Кабінет Міністрів України на засіданні від 14 грудня 2016 року схвалив концепцію «Нова українська школа», яка була розроблена й запропонована Міністерством освіти та науки України.

Нова концепція передбачає 12-річне навчання, перехід на яке має відбутися у 2018–2019 навчальному році. На засіданні уряду міністр освіти та науки Лілія Гриневич зазначила, що, згідно з останніми дослідженнями, змін у середній освіті хочуть 76 % українців, а станом нинішньої школи задоволені лише 10 % батьків та 15 % учителів. Звісно, дуже добре, що всі прагнуть змін, однак дивує і навіть насторожує те, яким чином МОН збирається впроваджувати ці зміни.

21691-1_ru_normal

изображение: http://mon.gov.ua

Так, наприклад, автори концепції вільно трактують підходи щодо навчання дітей молодшого віку табличці множення, читанню тощо. Це фактично означає, що відтепер не існуватиме жодної системи, яка раніше давала змогу засвоювати дітьми нову інформацію, а педагогам здійснювати над цим контроль. Відтепер учителі є вільними у виборі технік навчання, і ніхто не зможе це контролювати. Наскільки це буде безпечно й ефективно, залишається лише здогадуватися. Таке нововведення може бути дуже шкідливим, адже молодша школа – це якраз той вік, коли діти привчаються до системності та швидкого засвоєння великої кількості нової інформації. Якщо на самому початку підхід до навчання буде визначено неправильно, це може мати негативні наслідки впродовж усього 12-річного навчання.

Добре відомо, що зараз у середніх школах відчувається брак фахівців. Якщо ж учителям, які до того ж можуть бути некомпетентними, дозволити викладати так, як вони хочуть, то невідомо, які наслідки це може мати. Що ж, відтепер, до прикладу, табличку множення можна буде вчити, стрибаючи на одному місці або стоячи на одній нозі. І лише тому, що вчитель вважатиме, що так нова інформація про те, що «2х2=4», буде засвоюватись учнями швидше й ефективніше. Яким чином буде здійснюватися контроль щодо ефективності тих чи інших вільних методик учителів, так і досі залишається таємницею. Водночас з тим вже через рік в українських школах почнеться масштабний експериментальний проект впровадження положень концепції «Нова українська школа».