Розбудова нової української школи за польські гроші – збільшення трудової міграції до Польщі?

Українські заробітчани втримали економічне зростання Польщі

Понад мільйон трудових мігрантів з України зупинили «старіння» Польщі і допомогли втримати її економічне зростання. Про це повідомляє інтернет-видання Facenews, посилаючись на матеріал Bloomberg.

Рекордні 1,3 мільйона українських заробітчан у Польщі утримали населення цієї європейської країни від старіння на п’ять років і допомогли стримати зростання заробітної плати при стабілізації економіки, яка перебувала на межі кризи на початку 2016 року. Такі висновки польських експертів наводить видання.

старіння польської економіки

https://www.facenews.ua

Нова українська школа, український патріотизм та польські гроші

14 грудня 2016 року Кабінет Міністрів України схвалив концепцію «Нова українська школа», яка була розроблена й запропонована Міністерством освіти і науки України. Ця концепція викликає низку досить спірних запитань. Яким чином нова реформа освіти торкнеться сільських шкіл? Як здійснюватиметься належний контроль за ефективністю вільних методик викладання вчителів початкової школи? Де брати висококваліфіковані педагогічні кадри, які зможуть викладати новий предмет «Людина і природа», та яка доцільність заміни класичних навчальних дисциплін (хімія, біологія, фізика, алгебра тощо) на нього?

До того ж доволі незрозумілою залишається проблема виховання патріотизму в української молоді. А це, між іншим, має бути одним із центральних завдань української освіти. Нагадаємо, що автори концепції нової української школи дають таке визначення поняттю «патріот»: «Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини». Однак тут немає жодної згадки про любов до батьківщини. Складається таке враження, ніби автори концепції навмисно уникають правильного трактування поняття «патріот» і всього, що з ним пов’язано.

З якою метою? Це може наштовхнути на думку про те, що розробники концепції або взагалі не усвідомлюють важливість патріотичного виховання молоді, або свідомо уникають виховання патріотизму.

Нова українська школа – українсько-польський проект, який фінансується в рамках Програми польської співпраці з розвитку МЗС Республіки Польща у 2016 році.

нова українська школа концепція

http://nus.org.ua/

Звісно, полякам немає діла до того, будуть чи не будуть виховувати в української молоді любов до України. Їм, звісно ж, добре. Вони живуть у сучасній розвиненій європейській державі під військовим захистом сил НАТО і не межують з такою країною-агресором, як Росія. Тому польським експертам байдуже до питання українського патріотизму. Схоже на те, що вони особливо зацікавлені в українських заробітчанах.

Для чого було залучати поляків та їхні гроші до розробки нової концепції української освіти? Чому не можна було використати наробки попереднього міністра Сергія Квіта? Зрозуміло, грант, гроші…

Як кажуть, хто платить – той і музику замовляє. Складається враження, що поляки готують наших дітей до трудової міграції…

Міносвіти і проблема національно-патріотичного виховання

Нагадаємо, що ще весною 2015 року з огляду на складну ситуацію в Україні та військові дії на сході держави фахівці МОН спеціально розробили методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Так, до прикладу, процитуємо декілька положень цього документа:

«…Важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.»

«…По-перше, виокремити як один з найголовніших напрямів виховної роботи національно-патріотичне виховання – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням…

По-друге, необхідно виховувати в учнівської молоді національну самосвідомість…

По-третє, системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції… формування готовності до захисту Вітчизни.

По-четверте, важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови…»

Сергій Квіт

Сергій Квіт

Лілія Гриневич

Лілія Гриневич

Ці рекомендації були розроблені, коли Міністерство освіти і науки України очолював Сергій Квіт. І чомусь за часів цього міністра освіти важливість виховання патріотизму розуміли дуже добре. А от теперішній міністр – пані Лілія Гриневич – усіляко уникає цього питання.

Пані міністре, чому Ви не хочете, аби українська молодь виховувалась патріотично налаштованою? Чому Ви не зацікавлені в тому, щоб молоді активні розбудовували Україну, дбали про своїх батьків?

Патріотизм визначає людину як громадянина конкретної держави, причому на ментальному рівні. Саме патріотизм, а не штамп у паспорті говорить про те, що українець є українцем, а француз – французом.

Патріот – це людина, яка «інвестує себе» у свою Батьківщину. Це людина, яка готова вийти на захист інтересів своєї держави у суперечках будь-якого рівня. І зробити це не тому, що всі інші країни та національності погані, а тому, що патріот знає, що його батьківщина нічим не гірша за інші, і йому є чим пишатися і що захищати.

Непереможна та армія, солдати якої є патріотами своє Батьківщини, про що яскраво свідчать події на Донбасі 2014 року.

Однак, якщо зважати на те, що МОН уникає правильного трактування поняття «патріот», а отже, і виховання патріотизму в української молоді, стає зрозумілим, що Міносвіти на чолі з пані Лілією Гриневич не усвідомлює всієї важливості цього питання. Це виглядає дуже абсурдним, особливо в той час, коли сам президент України Петро Порошенко звертає увагу на те, що саме патріотизм відіграє визначальну роль упродовж усієї історії існування Української держави. «Міжнародна солідарність і український патріотизм зупинили російську агресію», – зазначив пан Президент у своїй промові до Дня визволення України від нациських загарбників. Петро Порошенко наголосив, що саме завдяки національній єдності, солідарності міжнародної спільноти, патріотизму українських солдатів та офіцерів, добровольців і волонтерів, усього суспільства вдалося створити сильне військо і зупинити російську агресію.

Отже, Президент України Петро Порошенко, на відміну від міністра освіти, добре розуміє, наскільки патріотизм є важливим для створення сильної та боєздатної української армії, яка здатна захищати рідну землю.

Під час свого виступу на церемонії вручення Національної премії імені Тараса Шевченка, приуроченої до дня народження великого українського поета, Петро Порошенко зазначив: «…Щодня ми керуємося настановою Тараса Григоровича: «Свою Україну любіть. Любіть її во время люте, в останню тяжкую минуту за неї Господа моліть». Знову ж таки звертаємось до слів «cвою Україну любіть». Лише патріотичне виховання може сприяти тому, що українці будуть із самого дитинства ототожнювати себе з громадянами України, будуть готові підтримувати й захищати свою Батьківщину «во время люте».

Також Президент наголосив, що необхідно продовжити роботу з розширення простору для національного культурного продукту.

порошенко мовні квоти

http://ua.112.ua/

Виховання патріотично орієнтованої нації є стратегічно важливим кроком, який забезпечить Україні безпеку, стабільність і майбутнє. Це особливо актуально для нашої країни, яка перебуває у стані війни.

Виходить, що концепція «Нова українська школа» суперечить позиції Президента України. Як таке можливо?

У країні-агресорі Росії патріотичному вихованню приділяють значно більше уваги, ніж в Україні. Інша річ, їхній патріотизм за формою є агресивним шовінізмом і по факту дуже споріднений із расизмом. Однак, із самого малечку російських дітей вчать, що вони живуть у супердержаві. Таким чином, в Росії створені організації, яка виховують дітей в патріотичному дусі. Як повідомляє Цензор.НЕТ, нещодавно під час святкування в РФ Дня захисника Вітчизни діти розповідали вірші про Путіна та Батьківщину. Причому це настільки вбивається в голови, що, попри колосальне безробіття, бідність і відсталість у розвитку в багатьох сферах, більшість росіян досі переконані у величі своєї держави та готові за неї загинути.

вірші про Росію

скриншот: http://ua.censor.net.ua/

Патріотичне виховання, здатне гарантувати майбутнє українській нації, – запорука мирного, безпечного життя українських громадян та їхніх дітей! 

Патріотизм має бути природним, таким, що приймається як щось життєво необхідне та саме собою зрозуміле. Саме цього мають навчати в українських школах. Саме тому концепція «Нова українська школа», яку планує запровадити Міністерство освіти і науки України, має бути змінена з урахуванням правильного визначення поняття «патріот».

Автор: Сергій Мейша