778

Нова навчальна дисципліна «Людина і природа» – невдала альтернатива класичним шкільним предметам

Протягом останнього часу, напевно, вже багато хто чув про так звану концепцію «Нова українська школа», яку запропонувало Міністерство освіти та науки України. Ця концепція несе в собі багато парадоксальних і незрозумілих нововведень, таких як 12-річна навчальна програма, вільні методики викладання в початковій школі, відсутність адекватного поняття патріотизму та багато інших.

Одним із найбільш спірних та обурливих нововведень стало те, що МОН пропонує прибрати з навчальної програми 10–11 класів такі предмети, як географія, астрономія, алгебра, геометрія, фізика, хімія та біологія. Натомість планується введення нової дисципліни «Людина і природа» з обсягом викладання по 3 години на тиждень. Як запевняє МОН, цей предмет має поєднати в собі потроху з кожного із вищевказаних предметів. За ідеєю МОН, на таких заняттях учні будуть отримувати комплексі знання, оскільки вони будуть розглядати одне і те саме питання з різних боків.

Це все, звісно, дуже цікаво, але давайте будемо реалістами. Усім добре відомо, що в Україні існує брак фахівців у середніх школах. Сьогодні далеко не у всіх школах викладається на належному рівні хімія й біологія. І це все знову ж таки через брак компетентних науково-педагогічних кадрів і необхідного фінансування. Де в такому випадку знайти спеціалістів, які будуть компетентними одночасно і в географії, і у фізиці, і в алгебрі та біології, не кажучи вже про астрономію?

Окрім того, 10–11 класи фактично є випускними. Це час, коли школярі починають задумуватись про те, яку професію їм обрати та до якого ВНЗ вступати. Якщо слідувати концепції «Нова українська школа», тепер школи будуть позбавлені належної профільної підготовки із зазначених вище предметів у випускних класах. А це негативним чином може відбитися на результатах їхніх вступних іспитів.

Зважаючи на всю цю ситуацію з новою українською школою, хочеться сказати, що МОН замість того, аби вигадувати аж надто креативні концепції та переставляти все з ніг на голову, не думаючи про реальні наслідки, краще б посприяло належному фінансуванню освітніх закладів в Україні та підготовці висококваліфікованих педагогічних кадрів.