Банер_освіта

Відсутність патріотичного виховання – десятий основний недолік української освіти

Нещодавно, 27 березня, в Міністерстві освіти і науки України відбулась презентація звіту під назвою «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», що був підготовлений Організацією економічного співробітництва та розвитку.

mon_Рисунок1

http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/03/27/v-mon-prezentovano-zvit-oesr/

Під час зібрання говорили про недосконалість сучасної системи освіти в Україні. Аналіз існуючої ситуації здійснювався упродовж 2015–2016 років. На основі проведених досліджень було виокремлено 9 основних проблем. Найбільше недоліків було виявлено у системі дошкільної та шкільної освіти, серед яких: корупція, неналежне використання коштів від батьківських внесків, суб’єктивна оцінка начальних досягнень, нерівний доступ до шкільної освіти, черги у дитячі садки та приватні додаткові заняття вчителів.

mon__Рисунок1

http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/03/27/v-mon-prezentovano-zvit-oesr/

До проблем вищої освіти віднесли корумпований доступ до магістерських програм, неналежну оцінку навчальних досягнень та академічну недоброчестність.

«Більшість цих недоліків засновані на недосконалості, зарегульованості українського законодавства та деяких нормативних актів Уряду», – зазначив директор департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреас Шляйхер.

У свою чергу міністр освіти і науки Лілія Гриневич представила заходи, які МОН вже запровадило для усунення вищевказаних недоліків. Для прикладу, з метою створенная внутрішньої системи якості освіти до кінця 2017 року планується завершити розробку 120 проектів стандартів рівня бакалавр, 80 – магістр, 50 – доктор філософії. МОН здійснюватиме методичну підтримку вищих навчальних закладів для забезпечення якості освіти. Окрім того, пані міністр пояснила окремо по кожному питанню, як вона разом з колегами збирається розв’язати й інші важливі проблеми.

Варто відмітити, що всі зазначені вище проблеми є болючими та досі ефективно не вирішеними. Однак, окрім цих 9 «головних» недоліків, за словами експертів, існує, ще й інша принципово важлива проблема, про яку, на превеликий жаль, ніхто не згадав. Це питання патріотичного виховання української молоді.

Наприкінці 2016 року пані Гриневич презентувала концепцію «Нова українська школа», згідно з якою буде рухатися найближчими роками українська система освіти. Однак в цій концепції не врахований момент патріотичної освіти школярів. Це питання є важливим, оскільки без патріотичного виховання українська молодь не буде ідентифікувати себе як «справжніх синів і дочок» своєї України. У свою чергу, це може мати негативні наслідки в майбутньому, серед яких відсутність готовності та бажання захищати Україну на політичному та військовому фронті, еміграція за кордон замість розбудови власної країни та використання її потенціалу, цурання власної мови й історії.

Дуже сподіваємось, що в МОН звернуть увагу на таку «маленьку» недоробку концепції нової освіти, яка може мати величезні негативні наслідки.

Автор: Микола Вовк