Screenshot (16) (1)

HARDRIDE – магазин, який HARDLY поважає українців?

Двадцять перше століття дало нам можливість відстоювати свої права без саморобної вибухівки та інших подібних атрибутів, до яких із відчаю вдавалися колись представники народних мас. Нині можна впливати на ситуацію, взагалі не виходячи з дому – іноді достатньо кількох кліків мишкою, іноді до цього треба ще додати кілька хвилин стукання по клавіатурі, і вже зовсім рівень «хард» – те, що робить Святослав Літинський, тобто спілкування офлайн з усілякими бюрократичними установами на кшталт судів. Однак то вже для дуже запущених випадків, зазвичай достатньо приділити ситуації трохи часу в інтернеті. Правда, тут ще дуже допомагає координація дій. Один із найвдаліших прикладів такої громадської ініціативи – легендарна фейсбук-спільнота «И так поймут!».

«И так поймут!» назва дуже оманлива. Щоправда, за п’ять років існування цієї громадської ініціативи усі, кого це може стосуватися, перестали дивуватися її позірній нелогічності. Мабуть, немає сенсу переказувати історію цієї групи – це вже непогано зробила вікіпедія. Поговорімо про останній наразі резонансний кейс – протистояння «И так поймут!» та магазину HARDRIDE.

Члени спільноти звикли діяти ввічливо і коректно. Тим більше за останні роки бізнес українізується дедалі легше, реагуючи на запит суспільства на українське. Навіть лагідні копняки можуть виявитися зайвими – достатньо нагадати, що клієнти воліють те саме, але українською. Тому реакція магазину, м’яко кажучи, адекватною не виглядала.

И так поймут 5

Утім, HARDRIDE на цьому не зупинився. Хамським хештегом не обійшлося – було створено цілу антиукраїнську групу з такою назвою, і ця група мала на меті протистояти «українізації знизу», яку проводить «И так поймут!». Ну що ж, ето успєх.

И так поймут 4

Самі ж учасники «И так поймут!» проявили спокій і тверезість. Вони не стали відповідати симетрично – без будь-якої агресії просто скаржилися адміністрації Facebook: «Відкриваємо сторінку групи, натискаємо по черзі кнопки: <більше> – <поскаржитися на групу> – <пропаганда ненависті> – <націлено на расу або національність> – <надіслати у фейсбук для перевірки>».

Спочатку Facebook реагував своїми звичними відписками, але для таких випадків уже також існує алгоритм: «Внизу під відповіддю фейсбука є відгук на дію модератора, тисніть незадоволений смайлик та пишіть, що модератор не врахував, що група розпалює міжнаціональну ворожнечу». Так зробили не всі наявні на цей момент 28 000 членів «И так поймут!», але критична маса зібралася досить швидко, і група спочатку була змушена перейти на нелегальне становище, а потім узагалі зникла.

И так поймут 1

Коли пристрасті трішки вщухли – HARDRIDE потер усе, що міг. Українофобська група з таємної перетворилася на неіснуючу – почало здаватися, що інцидент вичерпано. Ба ні. Насправді магазин залишився на тих самих позиціях, просто почав озвучувати їх набагато обережніше.

И так поймут 2

«И так поймут!» прекрасно володіє таким інструментом, як «голосування гривнею». І це голосування може бути як «за», так і «проти». Кожен бізнесмен, котрого справді цікавлять прибутки, зважає на цей аргумент.

И так поймут 6

И так поймут 7

И так поймут 8

Ну що ж, HARDRIDE зробив собі ведмежу послугу: тепер саме він асоціюється із запущеним ним же хештегом. Асоціація не з найприємніших, слід зазначити. І їхній рейтинг у Facebook гарно просів. І це ще не кінець. Усі охочі проявити своє ставлення до HARDRIDE, не вдаючись до саморобних бомб, можуть це зробити, перейшовши за цим посиланням. Тут можна написати негативний відгук і поставити одну зірочку.

И так поймут 3

«И так поймут!» – чудове втілення здавна притаманного українцям принципу самоорганізації в умовах ХХІ століття. Facebook дав можливість трансформувати своє пасивне обурення в прості дії, котрі дають конкретний результат. Така активність не зажадає багато калорій – зробити добру справу легко. Ще ніколи віртуальні речі не давали такого реального ефекту. Щоб долучитися до справи, достатньо зробити один клік.